Wil jij actief inhoud geven aan de renovatie en nieuwbouw van gemalen en stuwen? Ben je een teamspeler, communicatief sterk, mens- én resultaatgericht? Reageer dan snel op deze vacature!

Locatie dienstverband: Zwolle
Minimum aantal uur per week: 32
Maximum aantal uur per week: 36

Direct solliciteren

Functieomschrijving

Het team Gemalen en Stuwen realiseert een programma van circa 20 projecten per jaar voor het in stand houden en nieuw bouwen van gemalen, stuwen en inlaten voor het watersysteem. Dit filmpje geeft een impressie van het werk van het team Gemalen en Stuwen. Voorbeelden van bijzondere gemalen zijn Streukelerzijl, Zedemuden en Stroink. De kleine tot middelgrote projecten (ca. 15) doen we met drie vaste bouwteams, elk aangestuurd door een ontwerpleider. Als Technisch manager ben je eerste aanspreekpunt voor de ontwerpleiders bij technisch inhoudelijke zaken. De grote objecten krijgen een apart bouwteam, waarin jij een meer sturende rol hebt.  Voor de uitvoering en ondersteuning van het gehele programma geef je leiding aan je technisch team met specialisten. Ook borg je in- en externe ontwikkelingen op het vlak van werkwijze, Systems engineering, BIM 3D, veiligheid, duurzaamheid & circulariteit in je aanpak. Daarnaast werk je in het programmateam aan de projecten van komend jaar en verder. Samen met de projectmanager, projectbeheerser, beheerder en contractmanager zorg je voor het meerjarig opzetten,  aansturen en beheersen van het programma. Het team heeft leuk, goed en slim samenwerken hoog in het vaandel. Intern met afdelingen als beheer en onderhoud en extern met onze marktpartijen.

Ook stap je in de afdelingsbrede vakgroep voor Technisch Management en Techniek. Daarin draag je bij aan de groei van het vakgebied en deel je kennis en ervaringen met collega’s van andere teams.

Wat wij vragen

  • Afgeronde hbo-opleiding in een technische richting, zoals werktuigbouwkunde of civiele techniek.
  • Minimaal 5 jaar werkervaring binnen het vakgebied technisch management of techniek in vergelijkbare projecten.
  • Je hebt aantoonbaar leidinggevende competenties om functioneel leiding te kunnen geven aan het technisch team.
  • Je hebt ervaring met het aansturen van technisch onderzoek in vergelijkbare projecten;
  • Je kunt vraagstukken overzien en organiseert en maakt integrale technische keuzes binnen de projecten, voor een optimaal resultaat (assetmanagement).
  • Je zoekt actief de samenwerking op meerdere niveaus, neemt initiatief en voelt je verantwoordelijk voor de wensen en belangen van specialisten, beheerders en projectteam.
  • Je hebt affiniteit met werktuigbouwkunde, civiele techniek, elektrotechniek en procesautomatisering.
  • Je hebt affiniteit met assetmanagement.
  • Pré: Kennis van en ervaring met projectmatig werken in IPM-teams en projectleiding.

Wat wij bieden

Een aantrekkelijke functie binnen een enthousiaste afdeling met uitdagende werkzaamheden.

  • Afhankelijk van opleiding en ervaring bedraagt het salaris minimaal € 4.299,- en maximaal € 5.940,- (functieschaal 11) bruto per maand op basis van 36 uur.
  • Naast je salaris krijg je een individueel keuzebudget (21% van het brutosalaris per maand) waarin de vakantietoeslag en eindejaarsuitkering zijn opgenomen. Je bepaalt zelf wanneer je welk deel ervan laat uit betalen of je kunt er extra verlofdagen van kopen.
  • Een thuiswerkvergoeding en de mogelijkheid om je huiswerkplek arbo-technisch in te richten.
  • Een reiskostenvergoeding voor woon-werk van € 0,23 per kilometer, of OV vergoeding.
  • Zicht op vast contract voor onbepaalde tijd.
  • Bij ons waterschap zijn we gewend plaats en tijd onafhankelijk te werken. Om dat goed te kunnen doen liggen een laptop en telefoon voor je klaar.
  • Werken bij ons betekent vooruitdenken. Dat geldt ook voor jouw ontwikkeling. Talent, kwaliteit en ambitie maar ook een goede balans tussen werken en leven staan bij ons centraal. Hiervoor is een persoonlijk basis budget (PBB) beschikbaar van € 6.000,- per 5 jaar.
  • De pensioenvoorzieningen zijn verzekerd bij het ABP. Je hebt de mogelijkheid om deel te nemen aan onze collectieve ziektekostenverzekering.

Bedrijfsinformatie

De afdeling Projectrealisatie is verantwoordelijk voor de uitvoering van fysieke projecten op het gebied van waterketen, het watersysteem en waterveiligheid. De afdeling bestaat uit ca 70 eigen medewerkers verdeeld over verschillende teams. We werken volgens het IPM model (integraal projectmanagement) en onze projectaanpak is innovatief en in ontwikkeling. Onze projecten zijn interessant en maatschappelijk relevant.

Solliciteren

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Erik Wiggers, Projectmanager via de mail erikwiggers@wdodelta.nl of telefonisch via 06-43838943.

Als je enthousiast bent over deze vacature, solliciteer dan uiterlijk 9 juni 2024 via de link www.wdodelta.nl/vacatures, gebruik het sollicitatieformulier onderaan deze pagina en voeg motivatiebrief en CV toe.
 
De gesprekken zullen plaatsvinden op 19 juni 2024.

Deze vacature wordt tegelijkertijd in- en extern opengesteld.

Voldoe je niet aan alle bovenstaande eisen maar ben je wel geïnteresseerd? Of zou je graag willen instappen in een ander project? Voel de vrijheid om te solliciteren, dan kijken wij samen wat de mogelijkheden binnen het waterschap zijn.

Het formulier wordt geladen.
bovenaanzicht dijk